Wednesday 4 December 2013

KELEBIHAN VITAMIN C SHAKLEE

ASSALAMUA’LAIKUM DAN SELAMAT SEJAHTERA. ;)

Update harinih saya nak cerita pasal vitamin c Shaklee. Hari2 update blog meh? Awesome kn. Hehehehe. Seperti yang kita tau, Vit C nih merupakan satu nutrient antioxidant yang kuat. Dimana fungsi dia adalah untuk kesihatan mata, gusi, tulang otot, menyokong kesihatan jantung dan imun.

Dalam Vit C nih ada Lemon, Orange, Grapefruit buah yang memang terkenal dengan Vit C. ;). Vit C ni dalam bentuk tablet, not chewable, telan je. Hehehe. Makan 2 kali sehari pagi dan malam.

Vit C nih sesuai~~sgt untuk org yang resdung teruk, bila pagi ja hidung mesti meleleh2. Ada satu customer yang makan Vit C nih, jap2 nak cerita dulu. Ada customer nih, resdung dia memang sgt teruk. Hidung dia 24 jam tersumbat. Asyik shreettt ja. Kecian saya tengok. Sampai kekadang ada orang cakap hidung dia berbau la, apa la, pagi lagi teruk, mcm demam tiap2 hari. Then dia amik Vit C Shaklee, Alhamdulillah, resdung dia dah makin reda. Mula saya tak perasan jugak, bila dia cakap dia dah tak selsema, hidung pun dah tak shreeetttt. Terus saya rasa happy untuk dia. Saya pun sama. Pagi2 ja hidung asyik gatal2. Alhamdulillah, sekarang dah tak sgt dah. Hehehehe. Oh~~sangat panjang lebar.


Apa lagi manfaat vitamin c nih? Tengok2. ^^.


Untuk Kulit <3
  •         Mencerahkan kulit, kulit lebih sihat dan bercahaya
  •          Memperbaiki tekstur kulit yang kusam dan pucat
  •          Melindungi kulit dari radikal bebas
  •          Mengurangkan proses pigmentasi akibat pengaruh UV B
  •          Bertindak sebagai antioksidan
  •          Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit


Lagi2, dia dapat mencegah stroke, melawan kanser, dapat merawat jangkitan vagina.

Sampai sini saja post saya harinih. Kalau rasa tak dapat nak percaya sgt apa yang saya tulis nih, mintak google2 la ye. ^^.

Thanks sudi baca, untuk pertanyaan, info lanjut, nak order, tinggalkan jejak anda ye. ^^.

PM kat facebook saya pon boleh.


Wassalam dan salam sejahtera. ;)).

No comments:

Post a Comment